Koji su najvažniji koraci u izradi veb sajta
Izrada veb sajta je kompleksan proces ako želite da napravite svrsishodan sajt koji ima namenu. Ima mnoštvo koraka koje treba uraditi.
Definisanje ciljeva
Prvi važan korak je razumevanje i promisao zašto želite veb sajt i šta želite postići njime. Da li je to informisanje posetilaca, prodaja proizvoda ili usluga, generisanje potencijalnih klijenata…… Ovi ciljevi će vam pomoći da oblikujete dizajn i potrebne funkcionalnost sajta
A verujte nam na reč da je ovo važno jer sadržaj koji ćete kreirati za početak koji treba uklopiti u dizajn treba pre svega da ima svrhu i na osnovu ciljeva se kreira. Morate imati strategiju sa smislom, jer samo tako ćete napraviti dobre ostale korake u izradi veb sajta
Planiranje sadržaja
Identifikujte koju vrstu sadržaja želite prikazati na svom sajtu. Ovo može uključivati osnovne informacije o kompaniji, proizvodima ili uslugama, blogove, galerije slika, kontakt informacije i ostalo i na taj način definišete svrhu. Napravite mapu sajta kako biste organizovali sadržaj i definisali strukturu sajta.
Kada definišete svrhu.
Format zavisi od publike kojoj se obraćate, ali razmovrsnost je svakako više mego poželjna, kao i testiranje svega i tu imate stvarno neograničene mogućnosti. Možete preko sajta da ponudite članke, video sadržaj, e bookove, prezentacije, infgrafike….dopunite sami listu (smeh).
Mi uvek preporučujemo da istražite kako to rade brendovi slični vama, ispratite razne forume i grupe, vidite reagovanja…Sve ovo zahteva vreme i trud, ali on na kraju donosi znatno ozbiljniji rezultat.
Često nam ljudi pišu „Napravite kostur mi ćemo popuniti sadržaj“ što je validno, ali to je znatno ograničeniji pristup i kalup u koji se vi uklapate. Planiranje sadržaja je korak koji bi trebao da ide ispred!
Dizajn korisničkog interfejsa
Kreiranje jednostavno, privlačnog i intuitivnog korisničkog interfejsa je ključno za dobro korisničko iskustvo. Razmislite o vizuelnom identitetu svog brenda i odaberite odgovarajući dizajn, boje, tipografiju i grafike (taj deo možete nama prepustiti, ako ste novi i nemate vizuelni identitet). Porebno je dizajnirati i rasporediti elemente sajta kako bi bila laka navigacija i dobili preglednost pre svega.
Generalno dobra praksa je na nekoliko osnovnih stranica sažeti esencijalne informacije, a dalje kroz blog postove (članke) informisati posetioce detaljnije o onome što želite.
Razvoj sajta
Odlična i najbolja praksa je prvo napraviti predlog dizajna kroz koji se dodatno otvore potrebna pitanja i kada ste zadovoljni dizajnom i odobrite ga, pristupate se razvoju sajta. To uključuje kodiranje i programiranje kako bi se pretvorio dizajn u funkcionalni veb sajt. Različite tehnologije kao što su HTML, CSS, JavaScript, PHP su odlična rešenja. A možete koristiti i neki CMS (Content Management System) kao što je WordPress….Ali i ostale koji su aktuelni na tržištu.
Odabir tehnologije se vrši posle procene vaših funkcionalnosti, ako je sajt kompleksan onda prosto isključuje neke tehnologije, a mi preporučimo ono što je najadekvatnije.
Kreiranje sadržaja
Kreirajte relevantan i kvalitetan sadržaj za svoj veb sajt i nemojte imati sumnje da je to najvažnije. Pisanje tekstova, kreiranje slika (vizuala) ili video materijala su najčešče opcije, naša preporuke da sve što kreirate plasirate kroz blog sekciju veb sajta. Sadržaj treba biti informativan, privlačan i idealno je ako je i optimizovan za pretraživače (SEO tehnike).
Testiranje i optimizacija performansi
Pre puštanja veb sajta u upotrebu, neophodno je testiranje, kako bi pronašli i ispravili eventualne probleme ili greške (bagove). Proverite funkcionalnost, kompatibilnost sa različitim pretraživačima i uređajima, brzinu učitavanja i responsivnost sajta.
Analitika
Praćenje analitika sajta je veoma važno kako bi razumeli kako korisnici interaktuju sa sajtom i optimizovali ga dodatno vremenom prema njihovim potrebama. Važno je razumete da su sve to procesi koji zahtevaju vreme.
Održavanje
U zavisnosti od tehnologije imate manje ili više održavanja u smislu raznih apdejta, jer se tehnologije brzo menjaju i neophodno je sve to ispratiti i izbeći potencijalne greške koje se javljaju usled nekompatibilnosti verzija.
Kanali marketinških aktivnosti
I na kraju posle svih ovih stvari kraj se ne nazire, već zapravo prestoji borba za pozicije u pretrazi sa konkurencijom i zauzimanje pozicija koje rezultiraju dobrom posetom veb sajtu.
Pored SEO tehinka tu su i društvene mreže i ceo taj paket akcija je neophodan da bi dobili vrhunske rezultate.
Jedan savet za kraj: Dobar kontent na veb sajtu je najvažniji dok društvene kanal možete koristiti samo za lakši dolazak do novih posetioca i skretanje pažnje na sadržaj jer nisu svi stalno na vašem sajtu. Pored pretrage i pozicija na njoj važno je raditi na konstantnom informisanju vaše ciljane grupe o vašim novim aktivnostima po pitanju sadržaja.