Zašto je landing stranica neprocenjiva marketinška alatka
Landing stranica „landing page“ je samostalna web stranica koja je dizajnirana sa osnovnim ciljem da privuče pažnju posetioca i podstakne ih na željenu akciju. Ova stranica često služi kao točka susreta između posetioca i firme koja se predstavlja, proizvoda ili usluge. U našem dosadašnjem radu ovaj posao se pokazao kao krucijalni za uspeh reklamnih kampanja. Što bolje „sažvaćete“ informaciju posetiocima stranice lakše ćete ih konvertovati. U brojevima – ako od 1000 posetioca landing stranice njih 50 izvršil kupovinu ili željenu akciju, procenat konverzije je 5%.
Landing stranica se često koristi u marketinškim kampanjama u
digitalnom marketingu, jer omogućuje bolje praćenje rezultata i učinak
kampanje. A sa druge strane imate dovoljno prostora da ispričate priču.
Glavna karakteristika landing stranice je strategija usmerenosti na specifični cilj ili akciju. To može uključivati pretplatu na newsletter, prijavu na webinar ili neku live sesiju ili događaj, preuzimanje e-book-a, kupovinu proizvoda ili usluge, ili bilo koju drugu radnju koju želi podstaći u reklamnoj kampanji.
Dizajn landing stranice obično je jednostavan, baziran na ključne informacije i poziv na akciju. Stranica treba da ima jasan naslov koji privlači pažnju, kratak, ali što bolji opis ponude ili prednosti, relevantne slike ili videozapise, korisnički feedback ili recenzije, kao privlačan i istaknut poziv na akciju (CTA – call to action).
Osim toga, landing stranica može biti ciljano usmerena prema određenoj ciljnoj grupi (i to verujte nisu svi, smeh). To znači da se mora prilagoditi sadržaj i dizajn stranice kako bi privukao određenu publiku i pobudio njihov interes.
Na kraju krajeva, landing stranica je alat koji pomaže u konverzijii posetioca u korisnike, kupce ili potencijalne kupce putem ciljane komunikacije i jasnih poziva na akciju.
Ako imate landing stranicu imate brojne prednosti u promociji i poslovanju. Izvukli smo za vas nekoliko bitnih razloga zašto treba da imatie landing (odredišnu) stranicu:
Konverzija posetioca
Landing stranica je dizajnirana sa osnovnim ciljem da pretvori posetioce stranice u korisnike, kupce ili generiše druge radnje koje želite postići. Fokusirana je na specifičnu ponudu ili cilj.
Morate privući pažnju
Pomoću ciljane komunikacije morate privući pažnju željenje publike i rešiti nekom problem. Morate što bolje prilagoditi sadržaj, naslov, slike i poziv (ili više poziva) na akciju kako biste privukli pažnju na kvalitet sadržaja i podstaknuti posetioca na ciljanu akciju.
Povećanje prodaje
Landing stranicu se koristi za promociju proizvoda ili usluga i ona može značajno povećati prodaju. Treba se fokusirati na jedinstvene prednosti i pozitivne osobine proizvoda, morate ubediti posetioce da obave kupovinu. Neophodno je da prikažete stranicu ciljanoj publici više puta, morate nametnuti vaša rešenja. Treba se. fokusirati na jedinstvene prednosti i pozitivne osobine proizvoda, treba da uverite posetioce da obave kupovinu, da stvorite odnos poverenja, da im približite ono što treba.
Generisanje potencijalnih kupaca
Landing stranica treba da bude alat za informisanje i generisanje potencijalnih kupaca. Poziv na akciju na stranici može biti „kupiovina“, „prijava“, „besplatnu ponuda“ ili „preuzmanje“, a posetioci koji obave te radnje postaju potencijalni kupci sa kojima se može dalje komunicirati kroz emailove ili naredne objave preko društvenih mreža, video poruka, veb sajta (bloga). Nekada to nije iz prvog, već u na primer narednoj iteraciji kampanje kupac odluči da kupi nešto baš od vas.
Testirajte i optimizujte stranicu što bolje
Landing stranica omogućuje testiranje različitih verzija stranice kojom pratite marketinšku kampanju kako biste saznali koja verzija daje najbolje rezultate. Možete eksperimentirati kako sa različitim naslovima, slikama, ponudama ili pozivima, bojama, dužom ili kraćom verzijom starnice, sa više ili manje poziva na akciju kako biste optimiziovali svoju stranicu na najbolji način. Upoznajte što više svoju ciljnu grupu pre svega kroz rezultate i analitiku poseta u prethodnom periodu.
Pratite rezultate da biste mogli optimizovati stranicu
Landing stranice omogućuju nam detaljno praćenje rezultata, preko samog veb sajta, ali i eksternih alata, npr Google analitku i Facebook pixel….. Možete pratiti broj poseta, kao i geografske karakteristike….Ali iznad svega konverzije, izvore prometa (odakle su došli pestioci) i ostale brojne metrike kako biste što bolje rastumačili uspešnost svoje kampanje i mogli donositi dalje prave odluke o načinu digitalnog nastupa.
Umesto zaključka
Kako smo saznali u prethodnom tekstu landing stranica je veoma moćan i ključan alat koji vam pomaže u pretvaranju posetioca u kupce ili korisnike i ostvarivanje željenog rezultata vašeg poslovanja. Treba da pruži što bolje iskustvo, da vam omogući testiranje i optimizaciju i da pomogne u praćenju rezultatatima vaših marketinških kampanja.
Zato posvetite potrebnu pažnju u kreiranju i pisanju sadržaja za vaše stranice kojima želite da postignete cijlani uspeh, ako to ne znate platite nekog dobrog kopirajtera ili sami savldajte veštinu pričanja priča kojima ćete što bolje predstaviti ciljeve na kojima su bazirane vaše odredišne stranice.