Zašto je neophodno prodavati robu i usluge online
Pomalo je smešno u prvi mah u 21 veku uopšte pisati na ovu temu, ali ogroman broj preduzeća nije se još upustilo u online prodaju svojih roba i usluga. Da li zbog nesigurnosti i nedovoljnog znanja, shvatanja ulaganja u digitalni marketing kao bacanja „para“….Razni su razlozi….
Velika dostupnost kupaca i geografska neograničenost
Ali kako god da pogledate veća dostupnost kupaca je svakako na internetu. Ako vi imate prodavnicu npr u svom gradu, mahom će vaši kupci biti vaši sugrađani ili iz okolnih sela koji nemaju možda takvu prodavnicu u svom selu….Ja lično sam pre X godina prodao npr stari računar, kolica za bebe i razne neke stvari preko Limunda, gde su mi kupci rekli da im se više isplati da plati par stotina dinara dostavu nego da troše vreme i gorivo da dođu u grad da „pazare“.
Važno je razumeti da vi što proizvedete možete prodati na bilo koje mesto na zemaljskoj kugli (tj na skoro svako mesto smeh). Jednostavno tradicionalni biznisi imaju malu dostupnost i veoma ograničenu oblasto delovanja, mada to ne znači da ne može da se prodaje odlično offline, to sve zavisi od robe koju prodajete.
Ako prodajete usluge u vidu nekih edukacija ili neki softver i tu morate da uhvatite dovoljno široku nišu, ako radite globalno nemate problem jer imate dovoljan broj potencijalno zainteresovanih, ali je u tom slučaju mnogo nezgodnije raditi marketing, jer nije jednaka cena „klika“ npr kod nas u regionu i u Americi npr.
Dobra opcija kod prodaje „znanja“ što imate inicijalne troškove niže jer nemate „lager“ već je skladište informacija vaša glava (smeh).
Manji troškovi poslovanja
Kada radite online imate opcije da poslujete bez skladišta i tu je dropšiping dobra opcija, ali je taj sistem malo „isceđen“ i kupci prepoznaju „naduvane“ cene u tom sistemu. Ali opet ipak sa manjim lagerom taj sistem rada može da bude veoma interesantan, da ne prodajete kabaste stvari i da prodajete nešto što je veoma tražena roba. Istražite malo koje stvari se dobro prodaju na internetu, a to će i nama biti tema nekog od narednih članaka, ali ono što možemo na prvu reći da tražite pasioniranu grupu kupaca. Npr vlasnike kućnih ljubimaca (ovo je iz ličnog iskustva, smeh opet).
Ako su usluge u pitanju i prodajete znanje ili bilo kakvu ekspertizu vaši troškovi su apsolutno minimalni, da ne kažem knjigovođa i te stvari. Pre svega ne treba vam prostora, možete da prevodite, predajete, pišete itd iz svoje dnevne sobe, iz omiljenog kafića, sa bilo kog mesta na planeti možete da radite…I ovo je po meni ubedljivo najveća i najznačajnija prednost u radu online.
Udobnost i lakoća i za vas i za kupce i klijente
Ako imate online prodavnicu onda nemate radno vreme niti bilo koju vrstu ograničenja, roba se prodaje kada spavate, kada ste na godišnem odmoru i ovo je stvarno sjajno. A 24 / 7 je nešto što se podrazumeva.
Ako su to usluge opet možete da odete na vikend na Zlatibor i da održite predavanje ili konsultacije, napišete neki članak koji je „bitan“ klijentu baš tada ili uradite bilo šta odakle godelite. Imate tu vrstu udobnosti ne vezanosti za mesto tj kancelariju.
Lakoća široke vidljivosti
Kada sam ja imao prodavnicu u centru Novog Sada, nije bilo interneta tj bilo ga je, ali reklamiranje je bilo na niskim granama, nisu mnogi imali još računare, nisu postojali pametni telefoni. Morao sam da lepim plakate i delim letke i to je bilo i dosta skupo i nije bilo lako polepiti Novi Sad, a sa druge strane nisam to nikada radio u drugim gradovima i samim tim nisam imao kupce sa strane.
Sada uz društvene mreže i PPC (pay per click) je lako krenuti prodaju u roku od odmah, napravite sajt i profile na željenoj mreži, i ogasom „gađete“ odredišnu staranicu sajta i fino segmentirate publiku po interesovanjima, lokaciji itd….Zatim i google radi za vas, kada ste prisutni na internetu, ako imate kvalitetan sadržaj vaš posao je maksimalno olakšan i dosta brzo ćete dobiti publiku i kupce bez da ih „jurite“.
Pozabavite se malo sa „ključnim rečima“ i optimizujete sajt za pretraživače i veoma olakšano dolazite do publike, no to rade i drugi i to nije baš „samo“ ali ako znate šta hoćete sigurno ćete to i ostvariti. Problem je nedostatak vizije i oslanjanje na druge, no nikome nije stalo do vašeg posla, do vama samima.
Analitika
Na kraju svega imate savršene alate za praćenje i od strane Facebook-a i Google-a kao i ostalih kanala prodaje, tako da lako možete da napravite profil vašeg idealnog kupca ili klijenta. Morate imati strategiju i morate imate znanje o svim ovim stvarima koje smo napisali.
Ako nemate potrebna znanja i veb sajt, tu samo da pomognemo. Pozovite nas za konsultacije preko vibera, whats up-a, skype-a, zoom-a, telefona ili nam pišite.